måndag 4 december 2017

Rymmare och fasttagare!

Bara en liten beskrivning av vad som hände i lördags!
Nu när jag har 2 hundar och en som drar så hemskt, så har en granne förbarmat sig över Klicker's långpromenad några dagar. Bara för att jag skall slippa gå 2 ggr med en hund åt gången.
Vid 11-tiden, så ringde hon och ville att jag skulle komma ut med Klicker, vilket jag gjort de tidigare dagarna.

Med bajspåsar, Frolic och Flexikopplet i näven och Klicker, så höll jag inte koll på Kvick när jag öppnade dörren och gick ut.
Hann inte mer än stiga ut med ena foten, så smet Kvick ut! Det gick med full fart bortöver. Jäklar!
Grannen tog Klicker och gick iväg och jag gick hem och gjorde mig i ordning för att leta Kvick.
Innan jag gav mig iväg, så lämnade jag nyckeln till en annan granne och bad henne lägga ut på Facebook om rymlingen, eftersom hon har många vänner där, vilket hon gjorde.


Jag mötte flera som sett honom och jag gick i olika riktningar, men såg ingen hund. Promenerade ner dit vi brukar ta våra promenader och där mötte jag grannen med Klicker.
Slog följe med dom hem, för det var ju ingen idé att springa runt och leta, för Kvick kunde ju vara precis var som helst.

När vi kom hem igen, gick jag till grannen och hämtade nyckeln. Då sa hon att en dam kontaktat henne och berättat att dom på Hundägareföreningen, en hundklubb inte långt ifrån där jag vänt, hade tagit fast en lösspringande hund.
Eftersom jag är utan bil, så körde hon mig dit och där satt han i en bilbur! Jäkla hund!

Kvick är chippad, men inte ägarregistrerad. Jag har ännu inte hämtat papperen på honom, men kommer att göra det så fort som möjligt.
Det är ju väldigt bra att man kan se var han hör hemma när han rymmer! Det kommer han säkert att göra fler gånger?



Inga kommentarer: