måndag 9 februari 2015

Lek

Igår skulle jag motionera mina hundar var det tänkt. Men det gick inte så bra som jag planerat.
För ett tag sen plockade jag ju fram spårlinan för att kunna sätta på hundarna och kasta leksak och kunna få tag på dom om det blev någon störning. Till verket igår!
Började med Klicker utanför huset, men han bara stod och vädrade efter tikar och hade inget som helst intresse av leksaken och tyckte nog att jag kunde hämta den själv.

Bytte till Rollie då!
Han var lite roligare att leka med och han sprang åtminstone och hämtade leksaken!
Nu är ju han gammal, 13 år, och börjar bli stel och lite vinglig i baken, så jag kastade inte så många gånger åt honom. Han är och har alltid varit mer jaktintresserad än Klicker. Men Klicker brukade i alla fall springa några gånger!
Men, det enda som intresserar honom numera är tikar, tikar och åter igen tikar!
Tråkmåns!

Idag har vi vårväder på Orust! 7,8 grader och sol och nästan ingen snö kvar! Yippiii!

ÖNSKAR DIG EN FIN VECKA!





Inga kommentarer: