torsdag 15 januari 2015

Snöglopp

Idag var det inte roligt att gå ut med hundarna på den dagliga promenaden!
Här har det ju inte snöat mycket, men blandat med regn och när det lägger sig på backen, så blir det slaskigt.
Har hittills gått i mina träskor som ju är lättare att kliva i och ur. Det är bråttom när vi skall ut! Klicker sitter och piper, när han inte skäller, hela tiden p.g.a. förväntan och stress.

Vi gick den vanliga vändan ner till Hällevi fotbollsplan och vände.
Kom på när vi var på väg hemåt igen, att jag skulle ta några bilder!


Rakt fram därnere ligger fotbollsplanen!
Idag var det blött att gå på åkern och slaskigt på vägen. Både jag och hundarna var dyngsura när vi kom hem.
Vrider jag kameran lite till höger så är krysset som man kommer till när man kör hemifrån.


Suddiga bilder, men det var inte så lätt att fota när jag frös om händerna och hundarna skulle lukta på tikfläckar! ;)

Idag har vi spårat!
Men inte med linan som jag skrivit om i min hundblogg Nu tränar vi utan i snön.


Undrar vem som går med fötterna i tio i två? Haha!
När vi kom hem var det fram med handdukar och torka hundarna iaf på ryggen innan dom fick komma in. Som tur var så skakade dom av sig utomhus!
Sen var det till att torka resten på dom och jag fick byta byxor, eftersom mina var genomvåta. 
Bakade en kladdkaka och satte mig med en kopp kaffe och njöt!

Önskar Dig in fin fredag!




Inga kommentarer: