torsdag 25 april 2013

Rallylydnad!

Igår var jag och Klicker på en prova på med Rallylydnad. Som vanligt när vi kommer till klubben så blir han så stressad av alla hundar och allt roligt som skall ske, så han bara skäller, piper och är mer intresserad av dofterna  och att kissa revir. Eftersom han inte lugnat ner sig på en låång stund så gick vi en liten bana nästan sist av de som var där.

Det är ju skyltar som talar om vad man skall göra och koner som är uppställda som man ska gå runt. Först fick jag gå själv och sen med Klicker. Det gick förvånansvärt bra att få honom att göra de olika sakerna. Lugnar han bara ner sig så brukar det går bra att träna och han kan koncentrera sig. Jag är riktigt stolt över honom! Han var väldigt trött efter detta och han slocknade som ett ljus i bilen och sen när vi kom hem. *S*

Oskars farmor och farfar var också där med sin två hundar, Kelly, en Cockerspanielhane och så deras nyförvärv på 6 månader, Razzla, Rottweilertik. Det gick väldigt bra för dom också. Kelly är ju en del år och han bara ÄLSKAR matte och har inte ögon för något eller någon annan. Razzla är en otroligt lugn och cool valp. Hon bara lade sig ner när det inte hände något. Det är ju, tycker jag i alla fall, ovanligt för en hund i den åldern.

Efter träningen fikade vi i klubbstugan där jag träffade en del tidigare bekantskaper. Lotta, som höll i rallylydnaden, berättade om de aktivitetskvällar som kommer i maj och sen var det dags att åka hem.
Vi kommer att fortsätta gå och prova på och till hösten blir det nog en kurs också!
Tack Lotta för en trevlig träning och tack Vivianne och Kent för en trevlig kväll!

 Önskar alla en trevlig torsdag!

1 kommentar:

Dehäreja sa...

Trevlig kväll i goda vänners lag förstår jag! Till och med lite mersmak ;)