tisdag 10 maj 2011

Hundträning!

Ikväll har jag tränat mina hundar. Får ju passa på nu när det är så fint på kvällen.

Började med Klicker som startade med några stamp på marktargeten och det tyckte han var kul.
Sen tränade vi boxen som jag hade placerat bredvid mig.
För att få honom att komma in framifrån, kastade jag belöningen en bit ifrån mig.
Han kom och snurrade in i utgångsställning utan att behöva sätta sig. Superbra gick det och jag är såå nöjd!
Så lekte vi lite med leksaken som jag kastade iväg och som han hämtade. Det funkade också bra.
Några inkallningar som han klarade fint.
Avståndsdirigering, som vi aldrig provat ute, gick jättebra!
Han är mycket duktig, min lille prins!

Så var det Rollies tur.
Han fick också starta med targeten och han var så ivrig, så han ville apportera den.
Till slut lugnade han ner sig och det gick bra.
Inkallningarna gick bra, men måste träna på ingångarna som han slarvar med. Men det var ju så länge sen vi tränade, så det är väl inte så konstigt.
Vi lekte också med leksaken som han fick hämta och det gör han så gärna och sen lite dragkamp.
Fritt följ med några vändningar åt höger fick han också göra. Dom gick bra!
Sen avslutade vi med lek och gick in
Jag är nöjd med träningen och Klicker överraskar verkligen, med tanke på att vi inte har tränat på länge.
Kul!

Inga kommentarer: